[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Algemeen - Afscheid van stage klas

Algemeen - Afscheid van stage klas

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Priscilla op 13 mei 2003, 10:06

Ik ga/geef mijn mentor en de kinderen altijd een kleinigheidje als ik weg ging/ga. Dit ook als ik het totaal niet naar mijn zin had gehad. Maar vind het altijd wel netjes staan!
Voor de kinderen was het een traktatie met iets lekkers erin, e.d. Voor mijn mentor had ik iets wat zij/hij leuk vond. De ene keer een paar bloempjes voor in de klas op de tafels. De ander keer chocolade of iets andres om te snoepen. Het is toch altijd wel moeilijk om iets te bedenken.
Een ding weet ik wel wat ontzettend leuk was. Ik had een taart voor de klas met daarom de klassenfoto die ook eetbaar was. Het was echt een super idee.
Avatar gebruiker
Priscilla
PABOForum team
 
Berichten: 1995
Geregistreerd op: 28 nov 2001, 05:55
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Cindy op 13 mei 2003, 15:54

Heeft er iemand ideeën voor als je je coach wilt bedanken die je tijdens je LIOschap heeft begeleid? Je hebt toch een groot deel van deze periode de groep van hem/haar 'geleend'? En deze persoon heeft veel tijd/energie erin gestoken om je te begeleiden e.d.
Schooljaar 2008/2009: 4 dagen groep 7 (één dag ouderschapsverlof)
ICT-coordinator, leescoordinator, sportcoordinator
Avatar gebruiker
Cindy
PABOforum Peuter
 
Berichten: 230
Geregistreerd op: 13 jan 2002, 00:56
Woonplaats: Heerhugowaard
Groep: 7
Schooltype: katholiek
Functie: ict en leescoordinator

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor brigitte op 13 mei 2003, 16:58

Het is vast al vaker gezegd, maar een leuk voorleesboek (met een woordje van jou voorin) is altijd leuk, en een kado voor zowel de leerkracht als voor de klas!
Avatar gebruiker
brigitte
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 529
Geregistreerd op: 26 aug 2002, 21:46
Woonplaats: Vlaardingen

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Yuffie op 16 mei 2003, 17:40

Hai,

Ik ga binnenkort ( 3 juni) ook afscheid nemen van mijn stageklas. Voor de kinderen moet ik nog een kadootje verzinnen :D maar voor mijn stagebegeleidster heb ik al een erg leuk idee. Voor dit blok had ik als thema De omgeving/buurt van de kinderen. Ik moest dus allerlei lesjes (geschiedenis, rekenen, taal etc) geven met dit thema. Nu moet ik dit inleveren op de pabo, maar ik ga dit boek ook aan mijn stagebegeleidster geven. Het is dus een soort buurtboek! Hier staan allerlei lesideeën in etc, is leuk voor je stagebegeleidster en ze heeft er ook nog eens wat aan!


Hoop dat je er wat aan hebt
Yuffie
 

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Hermione op 18 jun 2003, 20:21

Hoi allemaal,

Als je mentor/stagebegeleider een man is, vind ik het toch moeilijker! Zeker omdat op mijn stageschool heel wat ge-reshuffled wordt en het team dus niet een vaste jaargroep heeft. Je kan dan niet een boek of CD-Rom geven wat bijv. op een groep 4 is afgestemd; als de mentor volgend jaar groep 8 heeft! Het is ook een man die niet van frutsels en gedoe houdt en dat maakt het nog lastiger.

Ik dacht 'm gewoon een fles drank te geven (ik weet dat-ie best een glaasje lust en moet alleen nog zijn vriendin bellen om te vragen welk glaasje echt in de smaak zal vallen), met om de hals van de fles een bedankkaart (in mijn netste methodisch schrift, natuurlijk!).

De kinderen krijgen van mij een gelpen of leuk gummetje o.i.d.; het is nog even zoeken naar iets dat bij zowel jongens als meisjes in de smaak valt. Ik ga ze even toespreken, maar ik ga niet echt iets vieren - ze hebben een half jaar lang hun best gedaan om mij het leven zuur te maken.

Ook dacht ik nog even langs te gaan bij de directeur en hem te bedanken voor het stage-lopen op de school. Misschien laat ik wel een kaart en geld achter in de borrelpot voor het team. Niet alleen omdat ik de school leuk vind en de meeste teamleden echt aardig tegen me waren, maar ook omdat ik het netjes vind.

Dag, Hermione
Hermione
 

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Bregje op 19 jun 2003, 06:52

ik ga vanmiddag afscheid nemen op mijn stageschool :'(

ik heb het daar super naar mijn zin gehad, vandaar dat ik de volgende dingetjes doe:
een zelfgemaakte koekentaart voor het team
voor mijn stagebegeleiders heb ik een mooi prentenboek gekocht dat ze in de klas kunnen gebruiken
met de kinderen ga ik cakejes versieren (en opeten!) en 's middags krijgen ze een versierde lolly mee naar huis.

Het was dan wel even wat werk, maar dat hebben ze verdiend!
Juf van groep 2!
Bregje
PABOforum Baby
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 20 sep 2002, 16:01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Juffie Cyn op 19 jun 2003, 09:57

Bij mijn laatste stageschool had ik notitieboekjes met een kaartje eraan. Vonden de kinderen erg leuk. Maar ik heb ook leuke cadeautjes gekregen. Ze wisten dat ik chips erg lekker vond, heb ik van 1 meisje een bos chips gekregen. MMMM! ën ik heb van elk kind een roos met een kaartje gekregen. Maar eigenlijk het leukste vond ik toch wel dat 3 meiden een zelfgemaakt liedje voor me zongen, dat is 1000x leuker dan alle cadeaus bij elkaar.
Juf van een ADHD-klasje op het cluster 4
Avatar gebruiker
Juffie Cyn
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 346
Geregistreerd op: 30 aug 2002, 16:56
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Groep: 4
Schooltype: Cluster 4
PABO jaar: 0

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor liselot op 19 jun 2003, 18:03

ook mijn lio bij de kleuters zit er bijna op. nog één weekje om precies te zijn. omdat ik 21 weken de 'juf' ben geweest van deze groep wil ik wel graag afscheid nemen. de klassemoeders hebben al aangeboden om te komen helpen op donderdag middag. ik heb zojuist bedacht dat het me wel leuk lijkt om een circuitje op te zetten.
1. koksmuts maken
2. kookboekje in elkaar zetten
3 + 4 + (5) iets lekkers uit het kookboekje maken en opsmullen.

nu zit ik nog met 1 probleem(pje). tijdens mijn stage heb ik 1 coach gehad. alleen was het voor mijn lio zo dat een andere juf 1 dag in de week voor de klas stond. tijdens mijn lio stage heeft zij op die dag andere taken gekregen en heeft mij 'begeleid'.
mijn echte coach evalueerde het meeste met mij, beoordeeld mijn stage en daar besprak ik ook het meeste mee.
nu wil ik hen ook iets geven bij mijn afscheid. de vraag is alleen geef je ze allebei hetzelfde? ik had vandaag in de stad al een leuk knutselboek op de kop kunnen tikken, maar had er even niet aan gedacht dat ze met zijn tweeen zijn. nog maar eens hetzelfde boek erbij kopen, het aan hen tweeen geven of iets anders erbij kopen.
wat zouden jullie doen??
liselot
 

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Esther op 20 jun 2003, 12:06

Ik heb gisteren afscheid genomen van groep 1/2. Ik wilde geen snoep trakteren.

Dus, voor ieder kind heb ik een Nijntje van gips beschilderd, in doorzichtig bloemenfolie ingepakt, strikje erom met een kaartje eraan. Klaar... Wel even werk hoor 30 nijntjes schilderen. Maar de reacties waren super!! Voor de leerkracht heb ik een vierkante houten lijst met klein vierkant spiegeltje in het midden (van de Ikea, 1,90 EUR) Beschilderd met schoolbordverf. Daar een Nijntje opgeplakt die plat is aan de achterkant. De mal hiervoor heb ik zelf gemaakt van een Nijntjes-zandvorm met vloeibaar rubber. Met krijt er 'bedankt' opgeschreven. Het is echt leuk geworden.
Esther
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 07 jun 2002, 09:47
Woonplaats: Eindhoven

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Anne op 20 jun 2003, 17:54

Ik heb vandaag afscheid genomen van mijn groep 6. Ik heb de kinderen getrakteerd op een gevouwen puntzak met daarin een aantal dierensnoepjes (ik heb namelijk de afgelopen week gewerkt over de dierentuin). Samen met m'n klasgenoot hebben we het hele team gisteren getrakteerd op taart (omdat we het zo ontzettend naar ons zin hadden gehad) en mijn mentor heb ik een mandje met bloemen gegeven. Ik vind het zelf wel erg leuk om de kids te trakteren, ik zit namelijk een half jaar in een klas en dan heb je toch wel een band met ze. Ik vind trouwens bovenstaand idee van die Nijntjes erg leuk, mag ik vragen hoe je aan die Nijntjes komt?
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Avatar gebruiker
Anne
PABOForum team
 
Berichten: 1278
Geregistreerd op: 20 jan 2002, 06:46
Woonplaats: Den Hoorn
Groep: 1
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Esther op 21 jun 2003, 18:50

Vragen mag altijd!
Voor de nijntjes heb ik een gipsmalletje bij de Bruna gekocht. Maar ik maak ook veel malletjes zelf. Eerst een leuk beeldje uitzoeken, een paar lagen vloeibaar rubber erover en een dag laten drogen. Schilderen met Acrylverf.
Esther
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 07 jun 2002, 09:47
Woonplaats: Eindhoven

Re:ALTIJD trakteren bij afscheid?

Berichtdoor Boompje op 28 jun 2003, 11:06

Als je een creatief idee nodig hebt voor je afscheid, kijk eens in een boekje over kindertraktaties, daar staan vaak leuke dingen in, die ook zonder snoep, leuk zijn om te geven.

Zelf heb ik eens wasknijperbeestes gemaakt voor ieder kind (wel veel werk, maar kost weinig...)
Plak op een houten wasknijper een beeste van karton (krokodil, vis, oid) Maak er wiebeloogjes aan en de kinderen kunnen in de bek van het beest allemaal briefjes bewaren.
Ook kun je in de bek een leuk gedichtje, of een klein snoepje doen!

succes ermee
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Algemeen - Afscheid van stage klas

Berichtdoor Wendje op 22 jan 2005, 13:17

Aanstaande woensdag is het mijn laatste dag op mijn stage. Ik heb ongeveer een half jaar in die klas stage gelopen.
Ik wil iets trakteren omdat ik weg ga, maar ik weet niet wat.
Kan iemand mij een idee geven wat die heeft gedaan?
Avatar gebruiker
Wendje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 405
Geregistreerd op: 04 nov 2004, 18:29
Woonplaats: Bodegraven
Groep: 1
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Kleuterjuf

Berichtdoor Joke op 22 jan 2005, 13:27

Mijn collega gaf aan haar stagiaire een uitgeprinte verjaardagskalender. Per drie maanden een blad.
Ze had hiervoor 4 leuke digitale foto's van haar en de kinderen uit de groep gemaakt en erbij geplakt.
Geef de kinderen een aardigheidje en doe het nu eens andersom. Jij maakt de verjaarskalender en geeft deze aan je mentrix en de groep.

http://pinkelotje.begheyn.nl/kalender/ (Je kunt hier ook kiezen om een andere afbeelding in te voegen als je geen foto's hebt, maar het is minder leuk natuurlijk.)
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Wendje op 22 jan 2005, 13:32

Ik heb voor een ict opdracht kinderen een tekening laten maken en dat wordt al een kalender, die krijgen ze dus al.
Het gaat trouwens om een kleuterklas.
En weet iemand ook iets om aan mijn mentor te geven.
Avatar gebruiker
Wendje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 405
Geregistreerd op: 04 nov 2004, 18:29
Woonplaats: Bodegraven
Groep: 1
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Kleuterjuf

VorigeVolgende

Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten