@Vlinders: ik bedoelde hetzelfde als jij hoor. Niet opletten of het binnen de toegestane toetstijd lukt.
Ed Koekebacker heeft ons toen ook het doortoetsen tot frustratieniveau geleerd, dus ik weet wat je bedoelt.
Tijdlezen doen wij ook. Elke leskern rond Leeslijn (opgezet door Ed koekebacker) begint met 15 woorden. Deze woorden worden 2x gelezen. Aan het begin en aan het eind van de leskern.
Individueel wordt gekeken of de woorden aan het eind van de serie lessen rond deze woorden sneller gelezen worden dan de eerste keer en/ of minder fout. Ze vinden dit wel leuk. Ze merken dat ze zelf beter zijn geworden door het oefenen.
Trouwens flitslezen heeft ook goede resultaten. Ik laat ze vaak met elkaar oefenen. De kaartjes zijn regelmatig in de lessen opgenomen. Ze vinden het een leuk spelletje, zeker als ze samen mogen.
P.S. Ik werk niet in het S.O., maar lln die er moeite mee hebben komen nou eenmaal op elke school voor. Bij de overige lln hebben wij wel de stopwatch bij de hand, al laat ik het overdoen als ze zenuwachtig starten en dan doe ik de stopwatch weg of ik vraag wat de betreffende ll. liever heeft