Volleybal gymles groep 8

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Volleybal gymles groep 8

Berichtdoor Krini op 12 jan 2008, 22:27

Ik had dit bericht al geplaatst bij het topic bewegingsonderwijs, maar daar krijg ik geen reactie... misschien op deze manier wel!!

Help...
Ik moet voor 't eerst 'n gymles geven aan groep 8.
En het moet 'n vervolgles zijn op de ene volleyballes die ze al gehad hebben. ( Ze hebben daarin gepasst en bovenhands gespeeld)
Heeft iemand tips of ideeën?
Alvast bedankt!
x Corine
Liefs Corine

When things don't go right... turn left!
Avatar gebruiker
Krini
PABOforum Peuter
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: 28 feb 2007, 19:12
Woonplaats: Hoeven

Re: Volleybal gymles groep 8

Berichtdoor louise1 op 21 jan 2008, 21:25

vollleybal heeft op deze leeftijd niets meer met passen en bovenhands spelen te maken. het is tegenwoordig circulatievolleybal. daarin gaat het vooral om gooien en vangen. misschien dat je daar iets mee kunt doen. evt. een soort afvalrace doen. 2 teams tegenover elkaar aan het net elk team staat in een rijtje achter elkaar en telkens staat 1 speler in het veld. ze moeten de bal over het net gooien en het zo moeilijk maken dat de ander niet kan vangen. wel even lijnen afspreken. als de ander niet gevangen heeft is hij af en mag jij door. onder het net doorlopen naar de overkant. doel is wie blijft het langste over en speelt de tegenstander weg.
louise1
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 18 mei 2006, 17:14

Re: Volleybal gymles groep 8

Berichtdoor Joke op 26 jan 2008, 21:32

Hé, ik heb juist daar gereageerd. Ik had je vraag nog niet eerder gezien. Ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
viewtopic.php?f=61&t=18067&hilit=
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Volleybal gymles groep 8

Berichtdoor Mir1986 op 26 jan 2008, 23:44

Ik wil hier even op reageren. Wanneer de kinderen in groep 8 zitten, dan leren ze al wel passen, bovenhands spelen, serveren, etc.
Groep 3 is alleen vangen en dan wordt het steeds verder uitgebreid. Maar in groep 8 alleen de bal vangen dat is niet zo.
Maar het is wel een leuke inleiding om met de bal vangen te gaan beginnen, eerst gemakkelijk gooien, daarna moeten de kinderen steeds moeilijk gaan gooien, met als afsluiting de bal moeilijk gooien en zo de rest van de kinderen af te gooien. Daarna misschien de technieken wat uitleggen?? En laten ervaren door de kinderen. Misschien zijn er wat kinderen, die het voor kunnen doen? Veel kinderen vinden het altijd leuk om het voor te doen. Daarna misschien een spelletje, volgens de officiele regels van circulatievolleybal. In groep 8 spelen ze dan niveau 5/6. Het is wel belangrijk dat je kijkt naar de vaardigheden van de kinderen, kunnen de kinderen ballen vangen, zijn ze balvaardig, etc. Hopelijk heb je er wat aan?
Mir1986
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 20 jan 2008, 15:59
Groep: 7
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 3


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten