hallo
weet niet goed waar ik het moet zetten:
Wij hebben op school een aantal kinderen die voor taal of rekenen achterstaan. En die dus voor die vakken niet mee doen met de groep. Vb een kind uit groep 7 dat voor taal op niveau 4-5 zit. Deze kinderen zijn wel al doorverwezen naar het bijzonder onderwijs maar ouders willen dit niet en zij hebben ( in Belgiƫ toch ) het laatste woord.
De collega die normaal met deze kinderen werkt is al geruime tijd afwezig en ik kreeg een groot deel van deze kids onder mijn hoede. Zo bleek dat wat er was niet in orde was.
Ik doe dit bij een aantal kinderen voor rekenen en dit loopt. Maar voor taal heb ik hulp nodig.
De bedoeling is dat ze bij mij instructie krijgen en nadien in hun eigen klas gaan werken aan dingen die ze van mij meekrijgen.
Maar... ik weet niet goed hoe ik dit best moet aanpakken welke werkvormen gebruiken, wat hen best aanleren, hoe dit aanpakken....
Ik heb voor deze kinderen zowel voor taal als rekenen samen slechts 6 lesuurtjes.
Wie heeft tips en ideetjes? Wie heeft dit op school ook? Materiaal dat ik kan gebruiken?
IK doe dit nu sinds november en heb het gevoel dat het allemaal maar wat aanmoddert en niet echt ergens toe leidt.
Ik heb ook nog een een aantal uur mijn klas ( groep 5 ) waar ik toch ook wel wat werk in steek...
Wie kan me helpen?
BEDANKT!
Sann