Prentenboek groep 7/8

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Prentenboek groep 7/8

Berichtdoor Pabostudentje A op 28 sep 2008, 16:18

Hallo!
Ik loop stage in groep 8 en ben opzoek naar een leuk prentenboek of een ander leuk verhaal voor deze klas.
Graag zou ik iets willen in het thema, brugklas, nieuwe school etc. of iets over de oorlog, ik ben wie wie ik ben.... zoiets... :roll:
Ik heb het internet al doorgespeurd maar kom dan veel dingen tegen waarvan ik denk tja nee. of verhalen die ik nog nooit heb gehoord/gezien. Ik zoek dus een verhaal waarvan iemand zegt daar mee sla je de spijker op z'n kop
Okay, ik stop wel met typen anders wordt mijn verhaal té onduidelijk ha ha :lol: ;)
Heeft iemand een goed idee hierzo?

Bedankt alvast!
Groetjes,
Avatar gebruiker
Pabostudentje A
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 13 okt 2007, 18:29
Groep: 8
PABO jaar: 1

Re: Prentenboek groep 7/8

Berichtdoor drgini op 28 sep 2008, 20:33

Ik vind de boeken van Max Lucado altijd goed te gebruiken in de bovenbouw. Er zit een christelijk moraal in, maar ook goed te gebruiken mbt normen/waarden en zelfbeeld.

enkel titels:

Niemand zoals jij
je hoort bij mij
de beste
had ik maar een groene neus
speciaal voor jou

De boeken gaan over de nerflanders. Wout is in de boeken de hoofdpersoon. Hij beleeft verschillende dingen. In had ik maareen groene neus gaat het bevoorbeeld over meedoen met de ander/ rages. Iedereen heeft een groene neus. Wout neemt er ook een, om erbij te horen. Maar een poosje later heeft iedereen een andere kleur neus. Ook Wout. En zo gaat het maar door. Maar Wout merkt dat hij er helemaal niet gelukkig van wordt.

Dat kan een mooie bespreking geven in de klas...

-drgini-
Avatar gebruiker
drgini
PABOforum Baby
 
Berichten: 31
Geregistreerd op: 12 feb 2007, 21:25
Groep: 0
Schooltype: sbo

Re: Prentenboek groep 7/8

Berichtdoor tientje op 30 sep 2008, 19:22

Helemaal mee eens! Ik heb vorig jaar aan het eind van het jaar (gr. 8) ook een boek van Max Lucado voorgelezen. Ze vinden het erg interessant. Ik had degene gedaan met die rups. Weet even niet zo snel hoe hij heet.

Verder heb ik vorig jaar aan mijn nieuwe groep (toen dus nog groep 7) met de wisselmorgen het boek van Roosje Weiss voorgelezen. Dit gaat over de oorlog en vonden ze ook erg mooi!
tientje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 14 aug 2006, 18:48
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Re: Prentenboek groep 7/8

Berichtdoor Pabostudentje A op 02 okt 2008, 16:57

Thanx :D
Avatar gebruiker
Pabostudentje A
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 13 okt 2007, 18:29
Groep: 8
PABO jaar: 1


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten