Hallo allemaal,
op mijn school wordt de methode vreedzame school gebruikt. Eerlijk gezegd ben ik er niet helemaal over te spreken. Mijn kinderen in groep 7-8 zien het zelf ook niet zitten, puur omdat elk jaar wel herhaling lijkt te zijn. Wat voor zin heeft het om in groep 7-8 de opstekers en afbrekers nog uitgebreid te doen, terwijl dat in groep 3 al gedaan wordt, en elk jaar weer? Maargoed, dat even terzijde.
Ik probeer dus de methode naar mijn eigen hand te zetten on op een leuke manier bezig te zijn met de vreedzame school. Nu ben ik op dit moment in blok 2 welke over conflicten oplossen gaat (denk aan win-win situaties, verschillende reacties die je kunt hebben; agressief terughoudend etc) Ik wil hierin iets met drama doen, maar nu is dat op de Pabo nooit mijn lievelingsvak geweest en eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik dit beide moet combineren en dan met name in groep 7-8 (heb specialisatie kleuters )
Dus is hier iemand met leuke ideeƫn hiervoor? Hulp is zeer welkom.
Jeipod