Hallo allemaal,
Afgelopen jaar hebben we als bovenbouw-collega's elke vrijdagmiddag creamiddag gedaan, allerlei onderdelen, kinderen enthousiast en gemotiveerd, kortom, leuk!
Niet over alles waren we enthousiast, zoals over inschrijven op onderdelen, wisselen van onderdelen, onderdelen verplicht of niet, beoordelen van werkstukken wel of niet,
maar vooral ook over praktische dingen zoals spullen klaarzetten, hulp van ouders, en opruimen samen met de kinderen. Vooral dat laatste kwam vaak op de 'goede' kinderen neer die alles wel wilden doen. En: waar laat je de niet-afgemaakte werkstukken waar ze nog mee verder willen?
We hebben takenkaartjes gemaakt, maar niet iedere keer had je dezelfde taken, dus dat werkte ook niet zo. Wat organisatie betreft kan er dus wel wat beter!
Nu hebben we bedacht om af en toe 3x een vrijdagmiddag achter elkaar te crea-en om de werklast wat te verminderen. De kinderen zijn alweer enthousiast, wij zijn wat terughoudender vanwege de eerder genoemde dingen, dus vooral de organisatie.
Wie kan me eens een lichtje geven over bijv. de manier waarop er bij jouw op school een creamiddag wordt gedaan? Ideeën over wat te maken, heb ik genoeg, maar nu nog de organisatie. Wie helpt me eens op weg?