Als je de methode niks vindt, kun je die dan niet gewoon als 'bronnenboek' gebruiken? Houd de thema's aan, en maak daar je eigen lessen bij. Laat kinderen gesprekjes voeren / dingen uitspelen. Vaak vinden ze het leuk als ze keuze-opties hebben. (Bijvoorbeeld dat ze zelf mogen beslissen wat voor drankje ze kunnen bestellen en dat er 10 suggesties op het bord staan, dat zijn dan de nieuwe woorden van die keer).
Je kunt ook Engels combineren met muziek, dus met Engelse liedjes.
Simpele Nederlandse spelletjes zoals "Ik ga op reis en ik neem mee".
Als je zelf goed bent in Engels kun je ook zelf een keer een deel van een les (of de hele les) Engels gaan praten, dit werd bij ons op de pabo geleerd. Er zijn ook allerlei stappenplannen voor Engelse lessen, maar die ben ik ondertussen al wel vergeten
. Misschien iets om eens op te zoeken als het je interesseert.
Ik zou vooral zeggen: gooi er wat creativiteit in! Maak er een les van die jij ziet zitten! Praat anders eens met kinderen er over, hoe zij het graag zouden willen zien! (Je komt toch altijd wel uit op woorden nazeggen (voor de uitspraak) en gesprekjes (voor het toepassen)).
Succes!