Hoi iedereen,
Voor beeldend moet ik voor dit semester twee beeldende opdrachten koppelen aan meervoudige intelligentie. Daarbij is het de bedoeling dat ik één opdracht uitvoer waarbij kinderen die sterk zijn in beeldende vakken (lijkt me dus met name visueel/ruimtelijk sterk) zich - door gebruik te maken van die intelligentie - ontwikkelen op een ander vlak zoals verbaal/linguïstisch of logisch/mathematisch.
De andere opdracht is precies het tegenovergestelde: ik moet een opdracht bedenken waarbij een kind die sterk is in een ander vlak door die intelligentie te gebruiken zijn beeldende kunsten kan ontwikkelen.
Daarbij heb ik de pech dat ik deeltijder ben en wij als klas als eerste onder de nieuwe principes leskrijgen. Oftewel: de docenten zijn er zelden en als ze er zijn kunnen ze me ook niet verder helpen, omdat ze zelf ook niet precies weten hoe de vork in de steel zit... het enige voorbeeld wat in de lessen werd gegeven is het uitbeelden van spreekwoorden met klei. Een appel naast een boom kleien en raden naar het spreekwoord, dus...
Ik ben driftig op zoek naar lesideeën die me op weg kunnen helpen, aangezien ik geen zin heb om ook spreekwoorden te gaan kleien. Dat doet iedereen uit de klas al, bij gebrek aan betere ideeën...
Ik hoop dat iemand hier me op weg kan helpen!