Ik ben in september begonnen met de opleiding en ben de oudste in de klas. Ik merkte heel snel dat een klasgenoot van mij heel erg belachelijk gemaakt wordt en er achter haar rug om over haar wordt geroddeld. Ze denken dat ze dom en traag is, omdat ze in iedere les de hele les zit te schrijven aan haar aantekeningen. Ze wordt uitgelachen en belachelijk gemaakt waar ze bij staat, en ze durft nu geen vragen meer in de les te stellen.
Ik als oudste van de klas voel mij (op de een of andere) manier verantwoordelijk voor de sfeer in de klas. Ik heb er al een aantal keer iets over gezegd dat het gewoon slurf(je) is wat ze aan het doen zijn... Maar het komt blijkbaar niet door. Ik heb het er al met de betreffende klasgenoot over gehad en ze weet dat ze bij mij terecht kan als ze ergens mee zit of als ze echt te ver gaan.
Ik zit alleen nog steeds met het gevoel dat ik er iets tegen wil doen, omdat ik zelf weet wat de gevolgen zijn van pesten.
Hebben jullie enig idee hoe ik zou kunnen doordringen bij mijn klasgenoten? Want de sfeer wordt er niet beter op zo en bovendien moeten we het hele jaar met elkaar samenwerken. Dan is het natuurlijk slurf(je) als er steeds iemand buiten blijft...