Interactieve rekenles zonder digibord

Bespreek hier de ervaringen, gang van zaken of andere vlakken binnen de bovenbouw

Moderator: miekiemousie

Interactieve rekenles zonder digibord

Berichtdoor JufTamara op 11 nov 2010, 15:51

Hallo allemaal,

Om mijn didactische competentie te halen en af te ronden moet ik drie interactieve rekenlessen geven.
Alleen heb ik een groot nadeel op mijn stageschool. Ze hebben geen digiborden. Heel lastig dus.
Heeft er iemand ideeën over hoe ik dit kan aanpakken?
(Onderwerp voor deze rekenlessen zijn verhoudingen en grafieken)
JufTamara
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 11 nov 2010, 15:26
Woonplaats: Helmond
Groep: 8
Schooltype: Onderwijskansen
PABO jaar: 3

Re: Interactieve rekenles zonder digibord

Berichtdoor anjer23 op 11 nov 2010, 17:03

Heb je gedacht aan een groot rekenprobleem? Dan leg je de kinderen een probleem voor die ze in tweetallen moeten oplossen. Op de Volgens Bartjens site staan veel voorbeelden hiervan, onder andere eentje met de colamachine. (Er moeten 156 blikjes in de colamachine, hoeveel rijen van 6 heb je dan nodig? Is wel voor groep 5, maar kan je natuurlijk aanpassen aan je eigen groep.
Het niveau moet iets hoger liggen dan het eigenlijke rekenniveau. Ze moeten dus zelf op het idee komen, hoe ze de som uit gaan rekenen en de kinderen werken op een homogeen niveau (zodat kinderen niet kunnen meeliften of dat de sterke rekenaar te snel gaat, zodat de zwakkere rekenaar het niet meer snapt.)

Ik heb het vorig jaar een paar keer uitgevoerd, het is erg leuk en de interactiemogelijkheden zijn erg groot.
2011-2012: 2e jaars student Pedagogische Wetenschappen


Pabo diploma in 2009-2010 gehaald
anjer23
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 21 jan 2010, 16:45
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Groep 6, 7 en 8

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten

cron