Hoi lespakket, nou ik geloof wel dat leerkrachten, elk op hun eigen manier, het beste voor hebben met hun leerlingen. Ik geloof alleen ook dat de meesten gewoon *vastgeroest* zitten in een bepaald denkpatroon. Kind slaat andere kinderen regelmatig, kind is agressief; ok die heeft vast odd...., kind trekt zich terug, staart veel naar buiten, dromerig, vind geen aansluiting bij andere kinderen, werkjes worden niet afgemaakt.....autisme? Kind hangt de clown uit in de klas, trekt de aandacht, is de halve dag heel erg druk; er zullen wel problemen in het gezin zijn ook....het kind heeft vast adhd...Dat zijn toch de meest voorkomende aandoeningen in een klas. Zelfs ouders vinden het al heel normaal als een bepaald kind als autistisch gezien word. In mijn ogen gaat het gewoon fout omdat leerkrachten ouders vaak niet serieus nemen, hun rol eigenlijk veel te groot is. Maar goed , idd niet op elke school had het zo fout gegaan Lespakket, dat geloof ik ook niet. Wij denken nu dat het ook te maken heeft met het feit dat we met twee dorpse basisscholen te maken hebben gehad. Tegenwoordig staat er zelfs in hun gezamenlijke schoolgidsen dat ze niet geloven in het stempeltje *hoogbegaafdheid* maar wanneer ze zien dat een kind wat voorloopt op de rest van de groep, willen ze wel werken aan bepaalde vormen van uitdaging......Lijkt me dat dat al genoeg zegt maar ok.
Bedankt voor je reageren Lespakket