door Anita op 15 dec 2013, 20:22
Dat schijnt inderdaad bij ons ook ooit de opzet te zijn geweest, maar tegen de tijd dat ik het vak overnam was het een drama.... Het ging er toen om dat de leerlingen leerden samenvatten. Dat moesten ze in het klad doen en daarna heel netjes overschrijven en plaatjes erbij plakken. Op zich prima, maar tegenwoordig zijn er computers uitgevonden. Toen dat was doorgedrongen moesten ze het nog steeds eerst netjes overschrijven en daarna alsnog uittypen. Gek dat leerlingen dat niet leuk vonden... maar ik kreeg het er toen niet bij de bewuste hulpouders en collega's in dat dit dubbelop was.
Het laatste jaar had ik een circuit met vier onderdelen. Webquest/webpaden - muurkrant - willemwevervraag - powerpoint maken. Dit was echt leuk en nuttig, maar zoals ik al aan gaf is het probleem nu echt dat ik hulpouders mis...
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt
Altijd blijven leren!