Ik heb ze wel eens gemaakt, gewoon zelf om het eens uit te proberen, want ik heb geen klas. Ik had (en heb) alle materialen meestal wel in huis...kon het dus zo op een zondagavond eens uitproberen.
Ik heb de ballen alleen niet laten bruisen en ik kan ze nu niet meer vinden, vast weggegooid in een opruimbui ofzo...
De meeste producten zijn te koop bij supermarkten en/of drogisten. De meeste producten zijn ook niet echt duur (zetmeel, citroenzuur, bakpoeder valt geloof ik ook nog wel mee) of je hebt er maar weinig van nodig, waardoor je met één flesje een hoop kunt maken (kleurstof, parfumolie, amandelolie heb je iets meer van nodig, maar misschien red je dat ook wel met een flesje of bestaan er ook B-merken van wat het weer goedkoper maakt).
zetmeel: bv. maizena, verkrijgbaar in de supermarkt.
citroenzuur: bv. van die gele flesjes in de vorm van een citroen, verkrijgbaar in de supermarkt.
bakpoeder: bv. zakjes bakpoeder van dr. Oetker, verkrijgbaar in de supermarkt
amandelolie: bv. flesje amandelolie van Kneipp, verkrijgbaar bij de meeste drogisten.
parfumolie: bv. flesje van die olie die je in het water bij zo'n brander kan doen, verkrijgbaar bij De Tuinen, Xenos, Blokker, enz. (Maar vaak ook bij van die euroshops, scheelt wellicht weer in het geld.)
voedingsmiddelenkleurstof: bv. spreekt voor zich, verkrijgbaar bij de meeste grotere supermarkten.