Hallo,
Ik ben Suyanne, wonende te curacao, Nederlandse Antillen. Om een precies te zijn een klein, warm eilandje in de Caribische zee. Ik heb de veel berichten gelezen, som lijkt het dat er daar in Nederland niet veel vacatures zijn voor leerkrachten. Hier hebben we een groot tekort aan leekrachten. Zowel op de basisschool en ook voor 1ste en 2de graads Leerkrachten.
ELke jaar krijgt ons school stagiares, die bewegingsonderwijs komen geven en ze vinden het allemaal heel leuk en willen nooit weg.
Dus als je op zoek bent naar een baan, en op een warme eiland wil werken, dan kun je wel hier solliciteren.
Ik had ook een vraag. Ik werk al voor 4 jaren hier in het vaste dienst als volledig bevoegd onderwijzer. Ik heb mijn HBO diploma hier bij de Pedagogishe Akademie Curacao gerkegen. Ik wou altijd Orthopedagoog worden maar jammer genoeg hebben wij die opleiding niet hier. Dus ging ik op de google kijken en zag dat ik het wel in Nederland kon doen. Hoe kan ik nou weten of ik met mijn diploma daar werk kan krijgen op een basischool? Of moet ik misschien gewoon een sollicitatie brief sturen men mijn gegevens en diploma? Ik wil graag in Rotterdam werken.