'een stoornis die gekenmerkt wordt door hardnekkige problemen in de automatisering van de woordidentificatie (lezen) en/of schriftbeeldvorming (spellen)'
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wikee vloogdre de Itteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de Itaatse Itteer op de jiutse patals saatn. De rset van de Itteers mgoen wellikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon Izeen wat er saatt. Odmat we neit ekie Itteer op zcih Izeen maar het wrood als gheeel.
"Het mkaat hamelael netis uit in wlkee vlogodre de ltteers in de wrodeon saatn. Het is aeleln niodg dat de eretse en de ltaatse ltteer van het wrood op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wlelikueirg gpletaast wdoren en je knut tcoh nog gwoeon lzeen wat er saatt.
Ik moet zeggen dat ik een andere zocht, ik weet welke je bedoeld namelijk...maar die kan ik ook zo gauw nog niet vinden.
Je eerste tekst kende ik nog niet. Hij is trouwens moeilijker te lezen dan die andere, misschien omdat hij nieuw voor me is. Trouwens een erg handige site die je noemt, ook bruikbaar op andere gebieden. Heel fijn dat je voor me gezocht hebt. Bedankt.