In een topic ergens hierboven vroeg jufsuus om ideeën voor een traktatie, ik dacht dat ik die taart die ik noemde hier ook wel even neer kon zetten! Is zoet, dus helaas geen late tip voor je avondeten vandaag
Nodig
Voor de bodem:
 één pak Bastognekoeken, of andere koeken
 gesmolten boter, flink wat. Alles moet goed aan elkaar plakken.
Voor de rest van de taart:
 drie bekers slagroom
 twee repen witte chocola
 twee repen pure chocola
 zes blaadjes gelatine
 twee keer een bodempje melk
De bodem
Maal de bastognekoeken fijn in een keukenmachine. Smelt de boter en roer de kruimels en de boter door elkaar. Vet een springvorm in en doe het mengsel op de bodem en druk het stevig aan. Als je geen keukenmachine hebt kan je ook een bodem maken van plakken cake. (ik heb geen keukenmachine maar heb de koeken fijngeramd met een fles cola terwijl die koeken in een plastic zak zaten!)
De chocoladelagen
Doe water in een pan. Een klein beetje is al genoeg. Zet een glazen schaal in pan, de bodem mag niet in het water! Breek de twee pure repen chocola, doe die in de schaal en zet het gas aan. Laat de chocola smelten.
Intussen week je drie blaadjes gelatine en mix je de slagroom. Eén beker plus een scheut uit de volgende. Je mag niet meer dan 350 ml hebben! Anders moet er gelatine bij! Klop de slagroom stijf.
Als de chocolade gesmolten is doe je een scheutje melk in een pannetje, warmt die op en lost de gelatine erin op. De gesmolten chocolade haal je van de pan af en dan roer je de opgeloste gelatine erdoor. Blijf nog even goed roeren want het is lastig om alles goed door elkaar te krijgen en dan koelt het mengsel een beetje af.
Doe dan de slagroom en de chocolade bij elkaar in een grote schaal. Met een grote garde roer je ze rustig door elkaar. Ga ook goed over de bodem van de schaal! Dit mengsel giet je over de bodem en dan zet je het in de koelkast.
Na ongeveer een half uur begin je met de tweede laag. Dan is de eerste behoorlijk stijf en lopen ze niet meer door elkaar. Hiervoor herhaal je dezelfde procedure maar dan met de witte chocolade.
Zelf vind ik het leuk om de bovenste laag van witte chocolade te doen want dan kan je hem goed met cacao versieren.