Na de zomer ga ik beginnen met de PABO op de hogeschool van Amsterdam. Komende maandag heb ik daarvoor de intake, waarbij ook een taal- en rekentoets wordt afgenomen. Als je deze nu al haalt hoef je ze in het eerste jaar niet meer te maken. Tijdens de open dag van de school heb ik al een oefenversie van deze toetsen gemaakt, en die gingen erg goed. Maar vandaag wou ik toch gaan oefenen, en nu blijken de oefentoetsen die ik op internet vind vele malen moeilijker dan die ik eerder had gemaakt. Ik begin me nu wel zorgen te maken en denk echt niet dat ik maandag deze toetsen ga halen. Ik had gehoord dat je normaal 3 kansen krijgt om deze toetsen te halen, maar weet iemand of de toets tijdens de intake al als nummer 1 telt, en hoe vaak je bij de HVA tijdens het eerste jaar nog de kans krijgt? En krijg je tijdens het eerste jaar ook nog voorbereidende lessen?
Ik las op de site van de HVA dat mensen die zich voor mei hadden ingeschreven voor de opleiding het aanbod kregen om een voorjaarscursus taal en reken te doen, maar daar heb ik nooit wat van gehoord .