Goed, ik heb geen idee waar ik dit het beste neer kan zetten. Maar ik kan nergens op het internet wat vinden van wat ik zoek..
Dus, het zit zo.. Ik ben vorig schooljaar afgestudeerd aan de Pabo en heb dit jaar denk ik veel geluk gehad dat ik vrijwel meteen 4 dagen minimaal voor vast heb kunnen invallen. Maar zo zal het natuurlijk niet ieder jaar gaan als invaller, ben ik bang. Daarnaast liggen de vaste banen al helemaal niet voor het oprapen. Maar nu voel je het misschien al aankomen.. Nu ik afgestudeerd en 23 ben, wil ik ook graag binnenkort het huis uit. Echter ben ik bang dat dat knap lastig gaat worden zonder enige zekerheid van werk..
Ik heb nu namelijk het invallen, maar na de zomervakantie (en in de zomervakantie natuurlijk ook al) heb ik niets meer, totdat er zich weer wat nieuws aandient uiteraard. Daarnaast heb ik nog wel mijn bijbaan, maar zoals het er al staat, een bijbaan.. Dus echt veel uren maak ik daar ook niet. Daar verdien ik hooguit zo'n 500 euro per maand. Daar valt natuurlijk vrij weinig mee te huren/leven.
De reden dat ik het huis uit wil is gedeeltelijk omdat ik daar nu wel aan toe ben. Maar vooral ook gezien mijn vader sinds iets meer dan een jaar werkloos is geworden en het dus niet heel lang meer zal duren voordat zij mij om kostgeld moeten gaan vragen. Wanneer dat gaat gebeuren, houd het sparen voor mij op en worden zij er ook niet beter van want zij worden dan ook gekort op de uitkering. Dusja, eigenlijk begint het een beetje een moetje te worden.
Uiteraard heb ik jarenlang gespaard en heb ik wel al een paar duizend euro tot mijn beschikking, maar dat zal voor een groot deel opgaan aan inrichting en opknappen van een huurhuisje. Maar dan zit ik dus nog maandelijks met de vaste lasten en boodschappen en dergelijke. Ik ben ook maar alleen, dus alle kosten komen ook op mezelf aan. Mijn vraag is daarom of er hier mensen zijn die als invaller werken, alleenstaand zijn, en het toch voor elkaar krijgen om op zichzelf te wonen zonder zich daarvoor in de schulden te werken. Ik zou natuurlijk graag mijn bijbaan ook gaan opzeggen uiteindelijk, maar zolang ik dus niets vasts, al is het maar voor een jaar, heb, lijkt me dat al helemaal niet verstandig..
Dus, wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?