door miekiemousie op 10 mei 2014, 19:20
Nog even...dan ben ik klaar. Ik ben nu bezig met de laatste loodjes.
Mij is Fontys bevallen. Niet alles is bevallen, maar dat zal je altijd houden. Ik vond het erg fijn dat ik zelf de modules kon kiezen. Hierdoor heb ik het meest gedaan op gedrag, maar ook enkele andere modules gedaan. Mede studiegenoten zijn ook gewisseld van uitstroomprofiel omdat ze tijdens de opleiding erachter kwamen dat ze toch een andere richting op wilden. Ik vind dit echt een voordeel.
Wat is me niet bevallen. De inhoud van sommige modules. Of beter gezegd de kennis en kunde van enkele docenten. Ik heb weer eens geleerd dat een les staat of valt met de docent. Je hebt bijvoorbeeld docenten die uitdragen dat je moet aansluiten bij je leerlingen en adaptief onderwijs moet geven, maar dit vervolgens zelf helemaal niet doen! Je hebt echter ook docenten die het programma als leidraad zien en het deels aanpassen op de leervragen van de studenten. Of zelfs meedenken als een student erachter komt dat hij veel van de inhoud al kent en dan een verdieping met de student zoekt. Het is gewoon heel wisselend, maar dat zal je bij elke opleiding houden.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)
2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)