In 2013 ben ik afgestudeerd aan de Pabo. Tijdens mijn studie heb ik door een ongeluk een langdurige (wellicht chronische) enkelblessure opgelopen. Hierdoor is mij de opleiding voor gymbevoegdheid afgeraden met het oog op de eigen vaardigheid.
Nu loop ik er al een jaar tegenaan dat het vinden van een baan zo nog moeilijker is, dan met de bevoegdheid. Keer op keer word ik afgewezen met als reden de gymbevoegdheid. Ik zou de bevoegdheid hierom heel graag willen halen. Ik weet zeker dat ik in staat kan zijn een goede gymles te geven, alleen kan ik dingen niet goed zelf voordoen (ik neem aan dat ik niet de enige ben...)
Schoolbesturen zeggen dat de opleiding ervoor moet zorgen dat ik de bevoegdheid toch kan halen. De opleiding zegt dat het niet hun taak is, te zorgen dat ik aan een baan kom en dat de besturen me maar moeten aannemen om mijn kwaliteiten en niet zo de nadruk moeten leggen op wat ik niet kan. Ze hebben allebei een punt, maar ik ben de pineut en kan geen kant op. Mijn Pabodiploma kan ik bij wijze van spreken best retour zenden.
De vakbond vertelde mij dat er geen regels of afspraken zijn op dit gebied. Het is aan de opleiding om te bepalen of zij maatwerk oplossingen willen en kunnen bieden. De instelling waar ik de Pabo heb gevolgd wil of kan dit dus niet. Zijn er instellingen die dit wel kunnen/willen/doen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat iemand mij kan adviseren wat ik het beste kan doen, ik ben ten einde raad.