door Meester Mitchell op 05 jun 2016, 21:50
Ik heb een groep 3/4/5 dus het is altijd een leuke organisatie, maar het verloopt altijd goed.
Ik begin meestal met begrijpend lezen. De RT-er van de school neemt altijd de kinderen mee die pre-teaching nodig hebben.
Dan leest ze de tekst alvast, zodat er dinsdag gestart kan worden met begrijpend lezen.
Wanneer groep 4 begrijpend lezen doet, doet groep 5 rekenen (dit gaat goed samen).
Wanneer er iets niet goed samen gaat, zoals het rekenen van groep 4 (aangezien dat voorgelezen moet worden) doet groep 5 geen Cito maar doen ze iets voor zichzelf.
Ik zorg ook dat de derdejaars lekker aan de slag kunnen als groep 4 bezig is. Maar deel 2 van het rekenen van groep 4 is zelf lezen en invullen, dus die kan bijvoorbeeld samen met rekenen, deel 2 van groep 5.
Het is soms een puzzel, maar je moet met een combi gewoon goed kijken wat wel en niet samen gaat.
Ik verdeel de Cito altijd over 2 weken en meestal komt het keurig af, mits er geen studiedagen en/of andere bijzondere dagen tussen zitten.
Mocht je een voorbeeld willen van mijn planning (die staat in Word) mag je mij een privéberichtje sturen. Succes met alles!!
Stamgroepleider op een Jenaplanschool
2015 - 2022 = Groep 3/4/5 (middenbouw)