Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat / is gegaan met de taakverdeling voor het nieuwe schooljaar.
Voorheen probeerden we altijd de taken op het gevoel te verdelen. Kleine school, veel taken die toch moeten gebeuren dus we deden er nooit moeilijk over. Over het algemeen was er het gevoel dat we het gelijkwaardig verdeeld hadden, maar ook het gevoel dat we wel erg veel deden en daar heel veel uren aan kwijt waren. Nu hebben we dit jaar voor het eerst helemaal uitgerekend hoeveel uur iedereen zou moeten maken en zijn we toen gaan verdelen, met bij iedere taak echt de uren die gemaakt zouden worden. Tot onze grote verbazing kwam het overgrote deel van het personeel bij lange na niet aan de uren. Het probleem is dus niet dat men teveel uur maakt, eerder dat er te weinig uur gemaakt wordt... Voor mij een eye-opener, en het zorgt ervoor dat ik me afvraag hoe dit op andere scholen gaat, want het geklaag dat we met zijn allen veel te veel uur kwijt zijn aan dit soort dingen is veelgehoord.