Hallo allemaal,
Vorig jaar heb ik een verslag ingeleverd. Een klasgenoot van mij die is blijven zitten moest deze opdracht nog herkansen. Ze vroeg op Whatsapp of er iemand haar het verslag wilde sturen omdat ze een 5,3 had en niet meer wist wat ze moest veranderen. Ze wilde hier dus graag overheen kijken. Om haar te helpen zonder andere bedoelingen heb ik haar mijn verslag gestuurd.
Nu kreeg ik 3 weken terug een mail van de examencommissie omdat er overeenkomsten waren tussen haar verslag en die van mij. Ik moest op gesprek komen bij de examencommissie om uit te leggen wat er aan de hand is. Ik heb hier alles uitgelegd zoals het is. Toen begon de examencommissie over een fraudeflyer die op onze school geldt. Deze flyer heb ik nog nooit gezien of iets over gehoord. Dit heb ik ook doorgegeven.
Na het gesprek vertelde ze wat de consequentie zou kunnen zijn als er echt sprake was van fraude. Ze vertelde me dat ik een aantekening in mijn persoonlijk dossier zou krijgen.
Nu heb ik gisteren een officiële brief binnen gekregen met daarin de uitspraak. Ik krijg een aantekening in mijn dossier en mag niet deelnemen aan de herkansingen van het afgelopen blok.
Sturen jullie ook wel eens verslagen door naar klasgenoten om ze door te laten kijken?
Heeft iemand nog tips wat ik hiermee kan doen?