Bij ons is er ook eerst een gezamenlijke aantocht. Dit jaar zou de Sint met een bakfiets komen. Ik zag al een filmpje met heel veel YouTube-hits voor me van hoe de Sint oncharmant uit de bak zou klimmen. Zelf zag hij het ook niet zitten, maar gelukkig waren ze zelf heel creatief. Twee Pieten kwamen met de bakfiets. Daarna kwam Sint lopend met een andere Piet de straat in. Zij zouden ook op de fiets komen, maar helaas.. de band was lek. Er zat een pepernootje in...
Daarna gaat de Sint de groepen af. Normaal hebben we een unit 123, 456 en 78, maar op deze ochtend werken we met 12, 34, 56 en 78. In 12 en 34 wordt er naast het bezoek van Sinterklaas verder lekker gespeeld. Niet te moeilijk doen met allerlei circuits, de spanning is bij sommigen al groot genoeg. Die zijn gelukkig met gewoon een boekje of een kleurplaat. Anderen gaan juist lekker bouwen of een spelletje doen. In 56 en 78 waren er surprises. Dat doen we steeds met groepjes tegelijk. Tussendoor komt Sint ook nog even langs. In 56 waren ze zo geobsedeerd door de surprises dat ze eigenlijk weinig aandacht hadden voor de Sint. Ze hebben hem dus uitgenodigd om mee te kijken
. Het was een prima ochtendje zo. Ik vond het fijn dat we 's middags vrij hadden. Andere jaren gingen we dan in de onderbouw vaak ook voor een rustige voortzetting, soms met een leuke Sinterklaasfilm erbij. In de bovenbouw ook vaak een Sinterklaasfilm, maar ook wel eens een spelletjescircuit, hangt af van de groep.